Jahapp, en dryg månad hann man alltså träna innan det var dags att skriva in årets första sjukdagar i träningsdagboken.. Men med lite öm hals bara så hoppas jag vara igång under helgen med träningen igen, så håll tummarna för det!

Annars har träningen gått riktigt bra sedan jag kom hem från Mallis. Jag har fokus nu under sommaren på att springa betydligt mer än tidigare. Jag började redan under förra sommaren att lägga in mer löpning än tidigare och det är något jag tycker fungerat jättebra och jag hoppas att det ska ge resultat till vintern.

Löpning ger en annan och jämnare belastning i träningen då du inte får den lilla vilan som ibland inträffar på rullskidor utan man måste ligga på hela tiden. I varje fall så är det en väldigt rolig träningsform och även om min löpteknik är långtifrån bra så hoppas jag att den kan förbättras! Vi i teamet får lite hjälp av Janne Persson med löpteknik och efter de passen är det svårt att ta sig fram några dagar, så där finns helt klart utvecklingspotential för min del.

Men nu ska jag äta lite kiwi och jordgubbar och hoppas att det botar min lilla förkylning. Men hellre nu än till vintern!

Följ gärna min Facebook-sida förresten: https://www.facebook.com/ingelaanderssons/

Kramar Ingela

IMG_1791